Fr. Matthew Habiger OSB
1) Isten terve a házastársi ölelésre
Olvasd el a Humanae Vitae 12. fejezetét
Isten határozza meg az erkölcsöt, hogy mi a helyes és mi a helytelen, nem az ember.
„Az Atya tudja a legjobban.”
Isten tervezte a szexualitásunkat: a férfi és a nő, mint emberi nem az Ő terve. Ez Isten terve; nem az enyém, nem a tiéd, nem Susané.
Mi testi lények vagyunk, nem pedig szellem-lények. Szexuális lények vagyunk.
Nincs harmadik nem; nincs alternatív életmód.
„Az ember csak önmaga őszinte odaadásában fedezheti fel teljesen valódi önmagát” (Gaudium et spes 24). Isten úgy tervezte az emberi szívet, hogy csak akkor lehetünk boldogok, ha teljesen odaadjuk magunkat a másiknak. Önmagunk teljes odaajándékozása. Teljes önátadás. Totus tuus. Feltételek és fenntartások nélkül.
Ez a fajta elkötelezett szeretet csak a házasságban történhet meg. Ezért „tartogatjuk a szexet a házasságra.”
Az emberi szerelem, a házastársi ölelés csodálatos. Meg kell becsülnünk; ellen kell állnunk minden hígításnak, hamisításnak vagy hamis pótléknak. „Nem minden arany, ami fénylik.” Tegyünk különbséget a szerelem és a kéjvágy között.
Íme egy nagyszerű idézet II. János Pál pápától, amit 1998. február 27-én a Természetes Termékenységi Szabályozási Központnak küldött: „A házassági aktusnak a személyiség teljes ajándékának kell lennie.”
„Remélem, hogy mindenkinek hasznára válik az Egyház tanításának közelebbi tanulmányozása a szerelmi aktus ’igazságáról’, amelyben a házastársak Isten teremtő tevékenységének részesévé válnak. Ennek az aktusnak az igazsága abból fakad, hogy a házastársak kölcsönös személyes adakozásának kifejeződése, egy olyan adakozásé, amely csakis teljes lehet, mivel a személy egy és oszthatatlan. A szeretetüket kifejező aktusban a házastársak arra hivatottak, hogy személyük teljességében kölcsönösen megajándékozzák egymást. Semmi, ami lényük része, nem zárható ki ebből az ajándékozásból. Ez az oka a fogamzásgátlás eredendő törvénytelenségének. Lényeges korlátozást vezet be ebbe a kölcsönös adakozásba, megszakítva a házastársi aktus két jelentése, az egyesülés és a nemzés közötti ’elválaszthatatlan kapcsolatot’, amelyet – amint VI. Pál pápa rámutatott – maga Isten írt bele az emberi lény természetébe” (Humanae Vitae 12).
„Ebben az irányban folytatva a nagy pápa helyesen hangsúlyozta a fogamzásgátlás és a természetes módszerek alkalmazása közötti ’lényeges különbséget’ a ’felelős nemzés’ gyakorlásában. Ez egy antropológiai különbség, mert végső soron a személyről és az emberi szexualitásról alkotott két összeegyeztethetetlen felfogásról van szó (vö. Familiaris consortio 32).
„A termékenység természetes szabályozása csak a férfi és a nő közötti kölcsönös ajándékozás logikájában érthető meg helyesen és élhető meg hitelesen, mint a szeretet és az élet valódi és kölcsönös közösségének megfelelő kifejeződése. Érdemes itt megismételni, hogy ’a személyt soha nem lehet egy cél eszközének tekinteni; mindenekelőtt soha nem lehet az ’öröm’ eszköze. A személy nem más, és nem is lehet más, mint minden cselekedet célja. Csak így felel meg a cselekvés a személy valódi méltóságának” (Levél a családokhoz 12). (L’Osservatore Romano, 1998. március 11., 2. o.)
2) A test nyelve és a fogamzásgátlás
A testnek megvan a maga nyelve. A kézfogás az udvariasság látható jele. Ezt jelenti és mondja a cselekvés.
A csók a barátság és a bizalom jele. Intimebb, mint a kézfogás. De a júdáscsók a test nyelvének elárulása. Ez egy hazugság, méghozzá nagyon szörnyű módon.
A házastársi ölelés az én teljes megosztása a szeretett személlyel. Ezt jelenti a test nyelve. A fogamzásgátlás egy másik nyelv. Azt mondja: „Visszatartom a termékenységemet. Tartsd meg magadnak a termékenységedet. Nem akarom megosztani veled önmagamnak ezt a részét”. A férfi azt mondja: „Kedvellek, édesem, de tartsd meg magadnak a termékenységedet. Ebből nem akarok részesedni.” A fogamzásgátlás ellentmond a teljes megosztás nyelvének.
A házastársi ölelésnek azt kell mondania, amit jelent, és azt kell jelentenie, amit mond.
Amikor megváltoztatjuk a szavak jelentését, akkor nem kommunikálunk, hanem összezavarunk. Amikor megváltoztatjuk a test nyelvének jelentését, akkor megváltoztatjuk a szeretet, az odaadás, az önfeláldozás és az elköteleződés jelentését.
3) A fogamzásgátlás életellenes, termékenységellenes
A nagy erkölcsi alapelv: tedd a jót, és kerüld/állj ellen a rossznak.
Szeretnünk kell a jót. Az élet jó, az emberi termékenység jó. Ezeket kell szeretnünk. A csecsemők jók.
Helytelen dolog egy jó, a termékenységünk ellen fordulni, és rossznak tekinteni azt. A fogamzásgátlás ezt teszi. A termékenységet betegségnek tekinti.
Miért kellene egy egészséges nőnek tablettát szednie? Ki szed tablettát, az egészséges vagy a beteg ember? Miért kellene egy teljesen egészséges, termékeny nőnek tablettákat szednie, hogy elnyomja vagy akadályozza termékenységét? Egy nő termékenysége életének létfontosságú eleme. A menstruációs ciklus alatt a szervezetében működő erőteljes hormonok felelősek az arcszínének megváltozásáért, ami felerősíti nyilvánvaló szépségét. A fogamzásgátlás azt akarja, hogy a nő megtagadja önmagának egy létfontosságú részét. Miért kellene kifordítania és kifordítani önmagát, csak azért, hogy mindig a férfi rendelkezésére álljon?
A fogamzásgátlás azt mondja, hogy a baba nem áldás, hanem átok. Pedig a gyermek a legnagyobb áldás, amit Isten adhat egy házaspárnak és a házasságuknak. A pároknak nem szabad megfosztaniuk magukat Isten áldásától.
4) „NEM” Istenre
A fogamzásgátlás „NEM”-et mond Istenre. Isten úgy dönt, hogy a szülőkön keresztül munkálkodik, hogy új személyeket hozzon a világra, olyan személyeket, akik örökké élni fognak. A gyermek Isten legnagyobb áldása egy házasságon. Ő az örökkévalóságból ismeri minden gyermeked számát és nevét. A fogamzásgátlás „NEM”-et mond Isten tervére. Azt mondja: „Nem az élet szolgái leszünk, hanem az élet urai.” Egy ilyen döntés kizárja Istent a házasságból. Isten azt akarja, hogy nagylelkűen osszuk meg az életet, ahogyan ő is nagylelkűen osztja meg velünk az életet és a még bőségesebb életet.
5) Terhességmegszakító tabletták
Tudtad, hogy az összes fogamzásgátló tabletta egyben terhességmegszakító? Mindegyiknek van hibaaránya, 2-15 százalék között. Egyik sem akadályozza meg teljesen a peteérést. Mindig van „áttöréses ovuláció”. A nő várandós lesz. Akkor mi a teendő?
A tablettának tehát van egy második hatása is, mégpedig az, hogy a méh nyálkahártyáját, a endometriumot ellenségessé teszi a beágyazódással szemben. Ez azt jelenti, hogy amikor a conceptio, az apró kis emberi lény végighalad a petevezetéken, és megpróbál gyökeret ereszteni az anya méhének buja bélésében, akkor visszautasítják, kiéheztetik, és vagy kihullik az anya testéből, vagy felszívódik. Ez egy korai kémiai abortusz.
Az életvédő gyógyszerészek biztosítanak minket arról, hogy az USA-ban és Európában minden egyes műtéti abortuszra három-négy további korai kémiai abortusz jut. Ne feledjük, hogy a spirál szigorúan terhességmegszakító. A Depo-Provera, az injekciós készítmény, amely három hónapig használható, szigorúan terhességmegszakító. A Norplant, a hat gyufaszál a nő hóna alatt, szigorúan terhességmegszakító. Ugyanígy a minitabletta is, amelyet esemény utáni tablettának vagy „sürgősségi fogamzásgátlónak” neveznek.
A jövőben kevesebb lesz a műtéti abortusz, de több a korai kémiai abortusz. A fogamzásgátló tabletták, vakcinák vagy injekciós készítmények következő generációi korai kémiai abortuszokat fognak okozni. A nő megfogan és rendesen abortálja a kisbabáját anélkül, hogy tudná, hogy várandós.
6) A fogamzásgátlás öröksége
Az örökség sokrétű és nagyon szomorú. 1968-ban, a Humanae Vitae után a másként gondolkodó teológusok azt ígérték nekünk, hogy a fogamzásgátlás sok szempontból javítani fogja az életünket. A házasságok erősebbek lesznek, mivel nem lenne a nem kívánt terhességtől való kínzó félelem. Kevesebb válás lenne. A családok boldogabbak lennének, és a gyermekek elégedettebbek. Ezek voltak az ígéretek, de gondoljunk csak a tényleges eredményekre. Ahol elismerés jár, ott elismerést kell adni.
A fogamzásgátlás mindig ehhez vezet:
- Több abortusz: Az IPPF [Nemzetközi Planned Parenthood Szövetség] tudja ezt. Ezért mindig úgy készítik elő az utat az igény szerinti abortuszhoz, hogy először legalizálják a fogamzásgátlást egy országban.
- Több promiszkuitás a házasság előtt és után: A szexuális felvilágosítás egyenesen a fogamzásgátláshoz és a promiszkuitáshoz, majd az abortuszhoz vezet. Több szexuálisan terjedő betegség: Ezek járványszerűen terjednek a mai amerikai társadalomban.
- Több AIDS: Az óvszer hamis biztonságérzetet ad a fiataloknak, és mindig magasabb szintű fertőzéshez vezet ezzel a halálos vírussal. A „király óvszer” nem akadályozza meg az AIDS terjedését. A HIV vírus 50-szer kisebb, mint a pórusok, amelyek természetesen minden latex gumiból készült tárgyban előfordulnak.
- Több válás: Az USA-ban a válási arány 50%, míg az NFP-t [természetes családtervezés] használóknál ez 3-5%.
- Több egyszülős család: Az USA-ban 7-8 millió gyermek él ilyen családokban. Tíz gyermekből négy olyan családban fekszik le, ahol az apa nincs jelen a családban.
- Több bántalmazott nő és gyermek
- Több boldogtalanság
- Alacsonyabb születési arány: 61 országban, köztük az USA-ban is a pótlási arányszám alatt van a termékenységi ráta. Ez ma már az emberiség 50%-át jelenti. A családjaink túl kicsik!
- Kevesebb hivatás a papi és a vallásos életre, mivel ezek mindig nagyobb családokból érkeznek.
- Több a házasságon kívüli gyermek: Az USA általános népességében ez az arány 33%. A feketék esetében ez az arány 60%.
- Csökkenő szentségi élet és kevesebb gyónás.
Természetes családtervezés*
Az Egyház azt tanítja, hogy ez Isten és a természet útja a születések ütemezésére. Isten nem azt mondta, hogy egy párnak annyi gyermeket kell szülnie, amennyire fizikailag képesek. Nem vagyunk nyulak. De azt sem mondta, hogy csak kettőt: egy fiút nekem és egy lányt neked. Isten felelős szülőséget akar, ami azt jelenti, hogy annyi gyermeket, amennyit a szülők szeretni és ellátni tudnak. Isten az embert „saját döntése hatalmába adta” (Sir 15,14).
A TCST nagyon hatékony. Ha jól elsajátítják és alkalmazzák, megbízhatóbb, mint bármely mesterséges módszer, kivéve a sterilizációt. Természetesen a TCST-vel nem szabad visszaélni, mint a katolikus születésszabályozás egyik formájával. Komoly okoknak kell lenniük a születések ütemezéséhez, de léteznek komoly okok.
A TCST önkontrollt, a szabad akarat használatát és tiszta fejű gondolkodást igényel. Ez az emberi módja annak, hogy irányítsuk nemi vágyainkat és érzelmeinket. Saját magunkat kell birtokolnunk, mielőtt másnak adhatjuk magunkat. A tisztaság mindenkinek szánt erény, mind a házasság előtt, mind a házasság után.
Vegyük figyelembe az TCST előnyeit:
- Megfelelsz Isten szeretetre, életre és családra vonatkozó tervének.
- Szeretetek hiteles, nem hagyatkozik mechanikus technológiára.
- Te és a házastársad nyitottak vagytok a szeretet teljes értelmére, amely magában foglalja az élet és minden élet szerzője iránti nyitottságot.
- Nem kényszeríted a házastársadat arra, hogy erős gyógyszerekkel, szteroidokkal, vazektomiával, petevezeték elkötéssel stb. sértse meg teste integritását.
- Az TCST-t alkalmazók körében a válási arány 3-5%!!!
- Megtaníthatjátok gyermekeiteket a tisztaságra, hiszen Isten tervét élitek a szeretetre, az életre és a családra vonatkozóan. A fogamzásgátló felnőttek nem taníthatják a tisztaságot senkinek. A fogamzásgátló szülőknek parázna tinédzser gyerekei lehetnek.
Következtetés:
Ha boldogok akarunk lenni, békében önmagunkkal, Istennel és másokkal, akkor Isten tervét követjük:
- A hiteles szeretetet,
- minden emberi élet szentségét,
- a házasság méltóságát és a házastársi ölelést,
- az egészséges, boldog családokért.
Öleljük át az emberi életet! Fogadjátok el a Humanae Vitae-t!
Forrás angol nyelven
*A legelterjedtebb kifejezés a születésszabályozás, de javasoljuk inkább a cikluskövető módszerek és eljárások használatát. Lásd: www.cikluskovetes.hu. A szerk.